Alla inlägg den 11 juni 2010

Av kirsti Wastring - 11 juni 2010 14:38

vaknade efter att ha drömt ngt som sitter i mitt medvetande VARJE DAG.....Jag går på en smal och otillgänglig stig genom en MÖRK skog....måste tänka efter och titta noga för varje steg jag tar....när jag tittar in i skogen ser jag FULLT AV VARGAR som följer mej ...men så LYFTER JAG BLICKEN och tittar framför mej och då ser jag i slutet av stigen...ett LJUS...och jag kände bara att DIT måste jag ta mej så är jag RÄDDAD.....så vaknar jag.....Under dagen ringer jag till en vän och berättar drömmen,var tvungen att dela den med ngn.Samma kväll skulle bönegruppen jag var med i träffas hos mej.(Personen jag ringde var INTE med i denna gruppen)När en av de som var med i gruppen kom, sa han;"ikväll känns det som om ngt särskilt kommer att hända"...jag tänkte inte så mycke på det,MEN när vi hade suttit en stund i bön säger den här personen....; "jag ser en mörk stig genom skogen och utmed skogen står fullt av vargar....ngn går på den mörka och ojämna stigen och kanske är på väg att ge upp...MEN lyft blicken!!Det finns ett ljus i slutet av vägen....GE INTE UPP!!!!!"Så slutar "synen"....och jag sitter och skakar.....HAN SÅG HELA MIN DRÖM!!Därför känner jag ännu idag att trots allt som hänt i mitt liv så lyfter jag blicken från ångest och problem och fortsätter MOT LJUSET...för jag vet att om jag börjar se mej omkring och ser alla "VARGAR" som följer mej med blicken...då tappar jag FOCUS på vad som är MIN VÄG....och glömmer att gå mot ljuset......

Av kirsti Wastring - 11 juni 2010 11:35

....Ja den kommentaren sa min mamma många ggn när hon satt hemma i sin gungstol och skulle skrapa sin TRISS lott...."plötsligt händer det"...då väckte den kommentaren förhoppning och spänning....MEN efter att mamma HASTIGT fick sluta sina dagar.....tänker jag; "Ja det hände ALLDELES FÖR PLÖTSLIGT!!!!...MEN NU....när jag fått möjlighet att jobba på ett äldreboende,med människor som varken vet vad de heter,kanske inte kan ta sej ur sängen...går omkring och undrar var de är....så tänker jag när jag går hem från jobbet....TACK GODE GUD att Du tog hem mamma....SÅ PLÖTSLIGT.....hon slapp denna långa VÄNTAN på att få gå till VILA!!!!!......men kanske hon väntar nu åxå???? men nu vet jag att under tiden hon väntar på att vi ska få mötas igen så får hon VILA......och under tiden kan ju jag gå och köpa en TRISS för kanske kanske....händer det.... och då kan jag kanske få förverkliga ngn av mina drömmar....hmmmmm.....

Ovido - Quiz & Flashcards