Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

"De lärda och kloka fattar ingenting"!!!!!!

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ngt mer????? Något som gör oss LUGNA INOMBORDS????? När jag sitter vid frukostbordet...som består av MÖRKROSTAT KAFFE och en KNÄCKEMACKA.....så läser jag åxå "DAGENS TEXT"...och det är INTE i Bibeln...MEN en bok som heter "I DAG ÄR GUDS DAG"...av Wilfrid Stinissen (fil dr,katolsk präst och karmelitbroder)....kanske låter "insnöat"gammeldags och förlegat...men då kan jag säga att det är PRECIS TVÄRTEMOT.....Wilfrid har en förmåga att leva i NUET....och samtidigt pussla ihop vår tillvaro med Bibelns tips och råd hur vi kan hantera livet så vi får ut BÄSTA MÖJLIGA ...av den tid vi har fått......Idag var rubriken ; "lyckliga de som är som barn"...; de lärda och kloka fattar ingenting...inte därför att de inte förstår...utan därför att DE TROR ATT DE REDAN VET. De har sina huvuden fullproppade med teorier och DET hindrar dem från att ÖPPNA SEJ för det HELT NYA som Jesus kommer med.

"De lärda och kloka är självtillräckliga, förlitar sej helt på sin egen förmåga,anser att de klara sej utan hjälp"...Och där har Gud liksom satt upp en vägg!!!!.....Vi kan INTE FÖRSTÅ GUD genom vår egen förmåga.....Gud har dolt sina hemligheter...MEN för den som TROR utan bevis,har han ÖPPNAT till sitt innersta...för dem som är som barn,som inte klarar sej själva,som är sjuka,för dem som är vilse i livet....DÄR finns Gud!!! Det gäller alltså att VÅGA SLÄPPA KONTROLLEN......DÅ ÖPPNAS EN NY DÖRR I LIVET.....  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ...

Av kirsti Wastring - 5 februari 2011 15:20

ja man kan väl lugnt säga att vi vet egentligen inte så mycke....och just nu så syftar jag på LIVET!!! Tittar mej ofta i backspegeln och undrar varför jag gjorde så?!! eller varför jag INTE gjorde så??!! Och naturligtvis så ångrar man massa beslut......

Av kirsti Wastring - 3 januari 2011 14:52

Ofta säger vi...- " Nu GLÖMMER vi det som var och blickar framåt".....Men det är ett STORT misstag tror jag....det vi bär med oss i våra ryggsäckar..är våra LIVSERFARENHETER.....Ja faktiskt är det nog så..Därför säger jag...om det är nån gång i livet...

Av kirsti Wastring - 18 oktober 2010 14:55

Facebook är ett otroligt FORUM. Speciellt när man som jag har flyttat hela mitt liv...Vännerna är ganska utspridda,endel har man nästan glömt och endel har man haft kontakt med hela tiden.Livet kan även spela revy när man lyssnar på MUSIK...många min...

Av kirsti Wastring - 29 september 2010 12:13

När sanningen och allvaret ställs på sin spets...då inser man att....- nu måste vi hjälpas åt.Man kan diskutera och stå på sej,bara av ren princip..."-Nej VI kan väl inte samarbeta...vi har så olika åsikter!!! ".....Men när man anar vad som närmar se...

Ovido - Quiz & Flashcards