Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

gå mot ljuset.....

Av kirsti Wastring - 11 juni 2010 14:38

vaknade efter att ha drömt ngt som sitter i mitt medvetande VARJE DAG.....Jag går på en smal och otillgänglig stig genom en MÖRK skog....måste tänka efter och titta noga för varje steg jag tar....när jag tittar in i skogen ser jag FULLT AV VARGAR som följer mej ...men så LYFTER JAG BLICKEN och tittar framför mej och då ser jag i slutet av stigen...ett LJUS...och jag kände bara att DIT måste jag ta mej så är jag RÄDDAD.....så vaknar jag.....Under dagen ringer jag till en vän och berättar drömmen,var tvungen att dela den med ngn.Samma kväll skulle bönegruppen jag var med i träffas hos mej.(Personen jag ringde var INTE med i denna gruppen)När en av de som var med i gruppen kom, sa han;"ikväll känns det som om ngt särskilt kommer att hända"...jag tänkte inte så mycke på det,MEN när vi hade suttit en stund i bön säger den här personen....; "jag ser en mörk stig genom skogen och utmed skogen står fullt av vargar....ngn går på den mörka och ojämna stigen och kanske är på väg att ge upp...MEN lyft blicken!!Det finns ett ljus i slutet av vägen....GE INTE UPP!!!!!"Så slutar "synen"....och jag sitter och skakar.....HAN SÅG HELA MIN DRÖM!!Därför känner jag ännu idag att trots allt som hänt i mitt liv så lyfter jag blicken från ångest och problem och fortsätter MOT LJUSET...för jag vet att om jag börjar se mej omkring och ser alla "VARGAR" som följer mej med blicken...då tappar jag FOCUS på vad som är MIN VÄG....och glömmer att gå mot ljuset......

 
 
Ingen bild

Birgitta

11 juni 2010 20:35

Vilken häftig upplevelse! Jag gillar det jag läst i din blogg! Keep goin´

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ...

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ...

Av kirsti Wastring - 5 februari 2011 15:20

ja man kan väl lugnt säga att vi vet egentligen inte så mycke....och just nu så syftar jag på LIVET!!! Tittar mej ofta i backspegeln och undrar varför jag gjorde så?!! eller varför jag INTE gjorde så??!! Och naturligtvis så ångrar man massa beslut......

Av kirsti Wastring - 3 januari 2011 14:52

Ofta säger vi...- " Nu GLÖMMER vi det som var och blickar framåt".....Men det är ett STORT misstag tror jag....det vi bär med oss i våra ryggsäckar..är våra LIVSERFARENHETER.....Ja faktiskt är det nog så..Därför säger jag...om det är nån gång i livet...

Av kirsti Wastring - 18 oktober 2010 14:55

Facebook är ett otroligt FORUM. Speciellt när man som jag har flyttat hela mitt liv...Vännerna är ganska utspridda,endel har man nästan glömt och endel har man haft kontakt med hela tiden.Livet kan även spela revy när man lyssnar på MUSIK...många min...

Ovido - Quiz & Flashcards