Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

fortsätt genom dimman

Av kirsti Wastring - 14 juni 2010 14:18

Var på besök hos mamma och pappa när de bodde i LapplaMed tanke på att pappa var pastor och de flyttade ofta så passade vi på att åka runt och njuta av naturens skiftningar runtomkring dä de bodde. -"Nu tycker jag att vi åker till Tärnaby" sa pappa...kanske är sista chansen. Mamma och jag var inte svårövertalade...vi älskade att åka upp i fjällvärlden och njuta de vackra vyerna.Så vi satte oss i bilen......men ...ju längre upp i fjällvärlden vi kommer ju gråare blir himlen och så kom DIMMAN...och den blev bara tätare och tätare....skulle vi vända???....nja vi kan väl ta en fika iallafall....men innan vi hade vänt tillbaka säger pappa -"jamen ...vi kan väl ta en sväng in i Norge när vi ändå är så nära"...sagt och gjort. Dimman fortsatte att tätna...men när vi kommit in i Norge bestämde vi att åka en sväng upp bland fjordarna....kanske kunde vi få se en liten skymt av havet???.....Så vi fortsatte...och PLÖTSLIGT....börjar dimman lätta...ju längre vi kör ju klarare blir det....VILKEN TUR ATT VI INTE GAV UPP OCH VÄNDE!!!!! När vi kommit en bra bit upp på höjderna,stannade vi och tog en fikapaus....vi gick omkring och njöööt at denna otroliga utsikt över de norska fjordarna,helt OBESKRIVLIGT vackert!!!Medan jag går där så "hör" jag ngn som säger -"Kirsti...detta vill jag göra i ditt liv....ngt som du ALDRIG skulle kunna tänka ut....så GE INTE UPP när det känns hopplöst och du bara ser en tät dimma...." Ja den resan glömmer jag ALDRIG....åter en hälsning från ngn som ser mej och mitt liv och som har lovat att vandra med genom mörka skogar och tät dimma.....Den bekräftelsen ger mej styrka att härda ut...och den finns inte bara för mej...den är tillgänglig för alla som vågar tro...trots att man inte kan se var kraften kommer ifrån. Jag har fått bekräftelse på vad Bibeln säger...Det finns ngn som går vid vår sida....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ...

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ...

Av kirsti Wastring - 5 februari 2011 15:20

ja man kan väl lugnt säga att vi vet egentligen inte så mycke....och just nu så syftar jag på LIVET!!! Tittar mej ofta i backspegeln och undrar varför jag gjorde så?!! eller varför jag INTE gjorde så??!! Och naturligtvis så ångrar man massa beslut......

Av kirsti Wastring - 3 januari 2011 14:52

Ofta säger vi...- " Nu GLÖMMER vi det som var och blickar framåt".....Men det är ett STORT misstag tror jag....det vi bär med oss i våra ryggsäckar..är våra LIVSERFARENHETER.....Ja faktiskt är det nog så..Därför säger jag...om det är nån gång i livet...

Av kirsti Wastring - 18 oktober 2010 14:55

Facebook är ett otroligt FORUM. Speciellt när man som jag har flyttat hela mitt liv...Vännerna är ganska utspridda,endel har man nästan glömt och endel har man haft kontakt med hela tiden.Livet kan även spela revy när man lyssnar på MUSIK...många min...

Ovido - Quiz & Flashcards