Alla inlägg under januari 2011

Av kirsti Wastring - 3 januari 2011 14:52

Ofta säger vi...- " Nu GLÖMMER vi det som var och blickar framåt".....Men det är ett STORT misstag tror jag....det vi bär med oss i våra ryggsäckar..är våra LIVSERFARENHETER.....Ja faktiskt är det nog så..Därför säger jag...om det är nån gång i livet som vi INTE ska focusera på NUE´t så är det kring NYÅR.....Om vi inte vågar eller tar oss tid till eftertanke så försvinner möjligheten till att fatta kloka beslut.Men det finns en viktig detalj...det ska ligga i RYGGsäcken...ingen VÄGVISARE utan som en ERFARENHET jag BÄR MED MEJ....Hahaha----ska HON säga.....en rastlös själ.... som aldrig kan bestämma sej!!!! Ja nog kan det stämma...att se sej själv i backspegeln är nog bland det tuffaste man kan göra...ändå MÅSTE man.....och när är det ett bättre tillfälle än när ett NYTT ÅR....ligger som en utrullad matta vid våra fötter.....att ta med sej "skiten"och smutsen som fastnat på våra skor...från vägen som vi har vandrat....och våga kliva in på den nya...rena och orörda stigen....det nya har vi ingen aning om....men det gamla finns som erfarenhet och kanske som en liten vägvisare....kanske jag ska gå i en annan riktning denna gången???eller ska jag kanske fortsätta i samma riktning???Ja frågorna kan åxå bli tunga i ryggsäcken....det viktiga är ändå att orka bära med sej livsfrågorna in i det nya, kanske att jag just därför vågar pröva en NY väg....ja.... det jag bär med mej i ryggsäcken kan hjälpa mej att se den nya vägen.....så nu vill jag bara säga; GOTT NYTT ÅR.....och glöm INTE ryggsäcken...

Ovido - Quiz & Flashcards