Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

"....Vi förstår Hans vägar bättre OVAN DÄR....."MYSTERIUM..."

Av kirsti Wastring - 22 juni 2010 17:34

....mmmmm dessa gamla läsarsånger som man hört så många gånger så dom bara går in i ena örat och ut genom det andra.....MEN PLÖTSLIGT....när man tar sej lite tid och faktiskt läser vad det står i texterna så förstår man att generationen före oss,faktiskt åxå tvivlade ibland på om Gud verkligen hade ALL MAKT....att man INTE FÖRSTOD ALLT och att allt faktiskt inte rullade på utan några problem.Hoppas att den lilla trend som man börjat ana; att vi sjunger och skriver sånger från våra liv,där även tvivlet får plats. För man kan ju lugnt säga att när man hör en sång där man känner igen sej,tvivlet och livets alla problem; då känner man sej inte så dålig och utanför längre...man känner tröst och människovärdet växer....JAG ÄR INTE ENSAM LÄNGRE.....Detta hände mej första gången början av -90talet när jag hade köpt "MYSTERIUM" av Ingmar Joha´nsson.Plötsligt var det något som föll på platsAlla frågor blev liksom tillåtna och faktiskt blev min Gudsrelation mer konkret och verklighetsnära.Så ; FRAM MED TVIVLET OCH FRÅGORNA....då kanske fler vågar komma till våra kyrkor och känna sej "hemma".Självklart ska vi samtidigt förmedla VÅR TRO....men kanske på ett ödmjukare sätt!!!!!!

 
 
ellen

ellen

23 juni 2010 14:00

Hej! Blev nyfiken nu:) Tror du på Gud? Det gör jag :D Kolla min blogg, www.ellenonen.bloggplatsen.se och kolla foolforjesus.blogspace.se ;) Ha det såå bra!

http://ellenonen.bloggplatsen.se

 
sannna

sannna

23 juni 2010 20:55

det är som med allt annat. bara man vill nog mkt så går det.
vill jag nog mkt att han/hon/den/det ska vara med mig då så blir det så. medan om jag inte bryr mig och känner efter så blir det ju inte så.
det är som med det flesta andra - man kan inte bara få, ibland måste man ge också

http://ihatemondays.bloggplatsen.se

kirsti Wastring

26 augusti 2010 14:43

mmm...var ju ett tag sen jag var inne på min blogg,så min kommentar är ju lite "försenad"....tror kanske inte att det alltid är så enkelt,vi styr ju inte över ALLT som händer...det finns tex naturens krafter som vi står ganska maktlösa inför,men i VÅRA EGNA BESLUT,DÄR tror jag att om VI VILL att "ngn"(som jag kallar GUD) ska vara med oss OCH OM vi ber HONOM vara VÄGVISARE så är Han med och visar oss den BÄSTA VÄGEN FÖR OSS!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ...

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ...

Av kirsti Wastring - 5 februari 2011 15:20

ja man kan väl lugnt säga att vi vet egentligen inte så mycke....och just nu så syftar jag på LIVET!!! Tittar mej ofta i backspegeln och undrar varför jag gjorde så?!! eller varför jag INTE gjorde så??!! Och naturligtvis så ångrar man massa beslut......

Av kirsti Wastring - 3 januari 2011 14:52

Ofta säger vi...- " Nu GLÖMMER vi det som var och blickar framåt".....Men det är ett STORT misstag tror jag....det vi bär med oss i våra ryggsäckar..är våra LIVSERFARENHETER.....Ja faktiskt är det nog så..Därför säger jag...om det är nån gång i livet...

Av kirsti Wastring - 18 oktober 2010 14:55

Facebook är ett otroligt FORUM. Speciellt när man som jag har flyttat hela mitt liv...Vännerna är ganska utspridda,endel har man nästan glömt och endel har man haft kontakt med hela tiden.Livet kan även spela revy när man lyssnar på MUSIK...många min...

Ovido - Quiz & Flashcards