Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Förbud leder ofta till Övertramp pga Nyfikenhet....

Av kirsti Wastring - 31 juli 2010 13:36

Att "gå samman"och "skapa en församling"...KAN leda till... "VI och DOM" !!!Jesus,som är vår(de kristnas) förebild,gick "ut"bland folket,blev en del i samhället, när Han skulle presentera vem Gud är. Synagogan var Hans uppladdningsplats. Jag tror inte att vi kristna iförsta hand ska envisas med att få folk till kyrkan.Det kan så lätt bli VI och DOM... Vi är en del i samhället och behöver riva murar istället för att bygga,det gör vi bäst utanför kyrkan.Samhället vår mötesplats, kyrkan vår uppladdningsplats.Då kanske vi istället väcker nyfikenhet !!!??? Och när jag ändå skriver om MURAR.....Beteenden kan åxå bygga murar.Vi (i kyrkan)är så snabba att sätta gränser för vad som är "tillåtet". Tex  alkoholfrågan....tycker nog att vi är lite snävsynta.ALLT GÅR ATT MISSBRUKA!!!! -DATORN,TV:n,KLÄDER-MODE,IDROTT,PRYLAR etc etc JA ALLT.....som vi har tillgång till går att missbruka,även KYRKAN´s BUDSKAP!!!

Vi har ett ANSVAR...MEN om vi börjar FÖRBJUDA så börjar MISSBRUKET.

Det finns ngt som heter BALANS!!!! Att själv känna in var gränserna går....då mognar man!!!Naturligtvis behöver vi varandras åsikter så att vi får tänka till och själv komma fram till varför vi tycker som vi gör...men... FÖRBUD LEDER OFTA TILL ÖVERTRAMP pga NYFIKENHET!!!

 
 
Ingen bild

Trots-Garcia

8 augusti 2010 19:08

... eller ÖVERTRAMP pga trots. Ingen ska bestämma vad jag vill/känner.
Men visst, balans är en svårbemästrad kunskap. Det finns de som levt ett halvt liv och inte lyckats hitta balansen trots idogt sökande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ...

Av kirsti Wastring - 12 januari 2012 12:48

Hmmmm.... Ja den rubriken skapar naturligtvis en viss irritation.Hur hade världen sett ut, utan de lärda och kloka???...utan nya uppfinningar...????Hade vi "stått stilla"??? Ja kanske är det så att vi behöver de kloka och lärda???MEN behöver vi inte ...

Av kirsti Wastring - 5 februari 2011 15:20

ja man kan väl lugnt säga att vi vet egentligen inte så mycke....och just nu så syftar jag på LIVET!!! Tittar mej ofta i backspegeln och undrar varför jag gjorde så?!! eller varför jag INTE gjorde så??!! Och naturligtvis så ångrar man massa beslut......

Av kirsti Wastring - 3 januari 2011 14:52

Ofta säger vi...- " Nu GLÖMMER vi det som var och blickar framåt".....Men det är ett STORT misstag tror jag....det vi bär med oss i våra ryggsäckar..är våra LIVSERFARENHETER.....Ja faktiskt är det nog så..Därför säger jag...om det är nån gång i livet...

Av kirsti Wastring - 18 oktober 2010 14:55

Facebook är ett otroligt FORUM. Speciellt när man som jag har flyttat hela mitt liv...Vännerna är ganska utspridda,endel har man nästan glömt och endel har man haft kontakt med hela tiden.Livet kan även spela revy när man lyssnar på MUSIK...många min...

Ovido - Quiz & Flashcards